اپل در حال رفع مشکل فعال نبودن App Tracking Transparency می باشد


امید دلیری 29 اردیبهشت 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل در حال رفع مشکل فعال نبودن App Tracking Transparency می باشد. چندی پیش منابع 9to5Mac ادعا کردند که گزینه App Tracking Transparency برای برخی از کاربران iOS 14.5 در دسترس نیست. اکنون به نظر می رسد اپل در حال رفع این اشکال است. مشکلی که گویا با انتشار iOS 14.5.1 در اوایل ماه مه رفع شد.

مشکلی که بعید به نظر می رسد ادامه دار باشد

تعداد فزاینده ای از کاربران گزارش داده اند که اکنون گزینه App Tracking Transparency در تنظیمات سیستم در دسترس است. آن ها گفته اند که اکنون می توانند این گزینه را فعال یا غیر فعال کنند. هنگام فعال شدن ، کاربران می توانند تصمیم بگیرند که دسترسی یک اپلیکیشن به شناسه خود را برای برچسب تبلیغ کنندگان (IDFA) مجاز یا رد کنند. اندکی پس از انتشار iOS 14.5 در آوریل ، برخی از کاربران اظهار داشتند که این گزینه در بخش تنظیمات در دسترس نیست. به گفته کاربران این گزینه غیرفعال و به رنگ خاکستری بوده است.

اپل گفته بود که این مشکل را در به روزرسانی iOS در تاریخ 3 May برطرف کرده است. اما این مشکل همچنان ادامه داشت و رفع مشکل انجام نشده بود. اجازه دادن به برنامه ها برای درخواست ردیابی، ویژگی جدیدی برای iOS نیست. اما وقتی با ویژگی های شفافیت ردیابی اپلیکیشن همراه شود ، نقش متفاوتی در حریم خصوصی کاربر اپل دارد. با راه اندازی iOS 14.5 ، غیرفعال کردن این عملکرد باعث می شود که اپلیکیشن ها نتوانند به IDFA کاربر ضربه بزنند. علاوه بر آن ، به طور موثر ممنوعیت کل درخواست های ردیابی را اعمال می کند.

این گزینه ، اپلیکیشن ها را مجبور به گرفتن اجازه از کاربر برای ردیابی و تبلیغات می کرد. هنگام غیرفعال شدن ، هیچ برنامه ای نمی تواند از شناسه کاربر برای تبلیغ و ردیابی استفاده کند. با این حال ، کاربران می توانند اجازه ردیابی را بدهند که باعث می شود هنگام باز کردن اپلیکیشن، یک اعلان نمایش داده شود. هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث بروز این مشکل شده است. از طرف دیگر اپل از توضیح دادن راجع به این مشکل در یادداشت های منتشر شده همراه iOS 14.5.1 خودداری کرد.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*