iOS 14.6 منتشر شد


امید دلیری 5 خرداد 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

iOS 14.6 منتشر شد. اپل نسخه نهایی iOS و iPadOS 14.6 را منتشر کرد. به روزرسانی جدید iOS به اندازه بروزرسانی قبلی یعنی iOS 14.5 برجسته نیست. اما همچنان تعدادی از ویژگی های قابل توجه جدید را به شما معرفی می کند. در ادامه ویژگی های اضافه شده را بررسی می کنیم.

پشتیبانی Apple Music از Spatial Audio و Lossless Audio

اپل در ماه May دو ویژگی جدید Apple Music را معرفی کرد. ویژگی هایی که مشترکین Apple Music بدون هیچ گونه هزینه اضافی از آن استفاده می کنند. ویژگی Spatial Audio با Dolby Atmos یک تجربه صوتی چند بعدی و همه جانبه را به شما ارائه می دهد. این ویژگی اجازه می دهد تا هنرمندان موسیقی را به گونه ای ترکیب کنند که به نظر می رسد نت ها از اطراف شما می آیند.

اپل همچنین در حال ارتقاء فهرست کامل موسیقی خود به Lossless Audio است. این ویژگی جزئیات موجود در فایل صوتی اصلی را حفظ می کند تا مشترکین Apple Music بتوانند آهنگ ها را دقیقاً همانطور که هنرمندان در استودیو ضبط کرده اند بشنوند. هیچ یک از این دو ویژگی در حال حاضر با iOS 14.6 در دسترس نیستند. اپل قصد دارد آنها را در ماه ژوئن از طریق به روزرسانی سمت سرور فعال کند ، اما iOS 14.6 اساس کار را انجام می دهد.

Apple Card Family

در ماه آوریل ، اپل Apple Card Family را معرفی کرد و اکنون در iOS 14.6 قرار دارد. این کارت خانواده به گونه ای طراحی شده است که اجازه می دهد کارت اپل بین اعضای خانواده به اشتراک گذاشته شود. دو فرد بزرگسال در یک خانواده می توانند از یک حساب اپل کارت مشترک استفاده کنند. هر شخص می تواند به عنوان مالک مشترک برای ایجاد اعتبار فعالیت می کند. همچنین والدین می توانند کارت اپل را با فرزندانشان برای خرید به اشتراک بگذارند. والدین می توانند با اعمال محدودیت های اختیاری در هزینه ها در کارت اپل ، به کودکان خود در یادگیری عادت های مالی هوشمند  کمک کنند.

کلیه هزینه های خانواده با یک صورتحساب ماهانه پیگیری می شود. برای اشتراک گذاری از طریق اپلیکیشن Wallet ، حداکثر پنج نفر می توانند به یک حساب Apple Card اضافه شوند. همه کاربران باید عضو یک گروه اشتراک خانواده باشند و 13 سال یا بیشتر داشته باشند. صاحبان مشاغل باید 18 سال یا بیشتر داشته باشند و دارای محدودیت هزینه ترکیبی و توانایی دیدن هزینه های یکدیگر را دارند. مشتریان ‌Apple Card می توانند در صورت داشتن دو کارت ، حساب های خود را ادغام کنند. در نتیجه محدودیت اعتبار اشتراکی بیشتری با APR پایین تر از دو حساب افزایش می یابد.

اما این ویژگی تا ماه جولای در دسترس نخواهد بود. افزودن اعضای جدید خانواده یا افزودن مالک مشترک به یک کارت اپل می تواند از طریق اپلیکیشن Wallet انجام شود. اپل آموزش های لازم را ارائه داده است.

پشتیبانی اشتراک Apple Podcasts

iOS 14.6 پشتیبانی از اشتراک های Apple Podcasts ارائه می دهد. این ویژگی به سازندگان پادکست اجازه می دهد تا هزینه اشتراک را از شنوندگان خود دریافت کنند. مشترکین می توانند محتوای اضافی پادکست ها را باز کنند. پادکست هایی NPR ، Los Angeles Times ، Sony Music Entertainment ، Wondery و برنامه های بیشتر برای معرفی محتوای برتر. اشتراک Apple Podcasts در بیش از 170 کشور موجود است.

AirTag و اپلیکیشن Find My

در اپلیکیشن Find My ، اگر AirTag یا لوازم جانبی Find My را در حالت گمشده (Lost Mode) قرار دهید ، اکنون می توانید یک آدرس ایمیل برای اهداف تماس اضافه کنید. قبل از iOS 14.6 ، تنها گزینه وارد کردن شماره تلفن بود. AirTags همچنین با ضربه زدن به دستگاه سازگار با NFC ، شماره تلفن دارای مالکیت بخشی از مالک را نشان می دهد.

کنترل صدا (Voice Control)

پس از نصب iOS 14.6 ، کاربرانی که گزینه دسترسی Voice Control را فعال کرده اند ، می توانند فقط با استفاده از صدای خود قفل آیفون های خود را پس از راه اندازی مجدد باز کنند.

علاوه بر اضافه شدن این ویژگی ها در iOS 14.6 ، این به روزرسانی شامل چندین رفع اشکال هم هست.

مشکلات برطرف شده شامل :

  • باز نشدن قفل آیفون با استفاده از اپل واچ پس از قفل کردن آیفون توسط اپل واچ
  • ظاهر شدن یادآوری ها به صورت خطوط خالی
  • ظاهر نشدن افزونه های مسدود کردن تماس در تنظیمات
  • دستگاه های بلوتوث گاهی اوقات هنگام تماس فعال ، صدا را قطع یا به دستگاه دیگری ارسال می کردند
  • کاهش عملکرد آیفون هنگام راه اندازی
برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*