نمایشگرهای OLED ممکن است جایگزین نمایشگرهای TFT در آیپدهای 2022 شوند


امید دلیری 11 خرداد 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

نمایشگرهای OLED ممکن است جایگزین نمایشگرهای TFT در آیپدهای 2022 شوند. گزارشات زنجیره تأمین می گویند که اپل می تواند یک آیپد با صفحه نمایش OLED را معرفی کند. همچنین مدل های جدیدی که از فناوری نمایشگر OLED استفاده می کنند در سال 2022 در راه اند.

معرفی آیپد Pro جدید 12.9 اینچی با نمایشگر mini-LED به تغییر در افق سایر محصولات اپل با صفحه نمایش اشاره داشت. طبق یک گزارش جدید ، این تغییرات شامل گسترش استفاده از نمایشگر های OLED از محدوده آیفون به سایر محصولات اپل خواهد بود. یک منبع ناشناس صنعت نمایشگر در گفتگو با ETNews ادعا می کند که اپل در حال آماده سازی برای معرفی آیپد های دارای صفحه نمایش OLED از سال 2022 به بعد است. همچنین گفته می شود که اپل توافقاتی را با تولیدکنندگان نمایشگر برای تولید پنل های آیپد انجام داده است.

پیشرفت خوب با قیمت ارزان

اگر این موضوع حقیقت داشته باشد ، این اولین حرکت برای تغییر نمایشگر آیپد خواهد بود. زیرا به این ترتیب آیپد ، همان صفحه نمایش آیفون 12 و 12Pro را به دست می آورد. در حال حاضر ، اپل از نمایشگرهای TFT LCD برای همه مدل های آیپد فعلی خود استفاده می کند. البته به غیر از  آیپد Pro جدید 12.9 اینچی. این گزارش تنها گزارشی نیست که ادعا می کند آیپدهایی با صفحه نمایش OLED در آینده وارد می شود. در ماه مارس ، منابع زنجیره تأمین گفتند که اولین آیپد با نمایشگر OLED در اوایل سال 2022 عرضه می شود. به علاوه ، محصول آینده به شکل یک مدل 10.9 اینچی جدید در می آید.

گزارش دیگری هم در نوامبر 2020 پیش بینی کرد که یک آیپد با نمایشگر OLED می تواند در اواخر سال 2021 معرفی شود. اپل با موفقیت ، سیستم نور پس زمینه mini-LED را در آیپد پرو 12.9 اینچی استفاده کرد. بنابراین استفاده از این تکنیک در نمایشگرهای دیگر توسط اپل ، بیشتر از تغییر فناوری اصلی به نظر می رسد. برای اپل ، نمایشگر mini-LED سطح روشنایی و کنتراست OLED را ارائه می دهد ، اما با قیمت بالقوه ارزان تر. با استفاده مجدد از سیستم نمایش TFT موجود و تغییر تنها سیستم نور پس زمینه به mini-LED ، این روش می تواند در عین دستیابی به پیشرفت های مشابه ، گزینه بسیار ارزان تری باشد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*