به دنبال انتشار iOS 14.6 ، اپل پشتیبانی از کدنویسی برای iOS 14.5.1 را متوقف کرد


امید دلیری 12 خرداد 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

به دنبال انتشار iOS 14.6 ، اپل پشتیبانی از کدنویسی برای iOS 14.5.1 را متوقف کرد. غول فناوری از روز سه شنبه امضای کد iOS 14.5.1 را متوقف کرد. این امر به طور موثر باعث جلوگیری از نصب و برگشتن به سیستم عامل های قدیمی می شود.

توقف پشتیبانی از کدنویسی برای iOS 14.5.1 ، یک هفته پس از انتشار iOS 14.6 صورت گرفته است. به روزرسانی جدید شامل رفع اشکال و اضافه شدن ویژگی های جدید بود. ویژگی هایی مثل :

  • فعال سازی Apple Card Family
  • پشتیبانی از اشتراک های پولی در اپلیکیشن Podcasts
  • پشتیبانی Apple Music از Spatial Audio و Lossless Audio
  • به روزرسانی حالت Lost Mode برای Airtag و اپلیکیشن Find My
  • به روزرسانی Voice Control

با عدم احراز هویت iOS 14.5.1 توسط اپل ، کاربرانی که سیستم عامل خود را به iOS 14.6 ارتقا داده اند ، دیگر نمی توانند سیستم عامل قدیمی را دانلود یا نصب کنند. اپل پس از انتشار iOS جدید ، بخشی از پشتیبانی کدنویسی سیستم عامل قدیمی را متوقف می کند. به این ترتیب کاربران در برابر افراد و اپلیکیشن هایی که سعی در نفوذ به حریم شخصی و سرقت اطلاعات دارند ، محافظت می شوند. علاوه بر امنیت ، جلوگیری از نصب سیستم عامل قدیمی باعث می شود تا اپل بتواند دستگاه های بیشتری را روی جدیدترین iOS نگه دارد.

Apple Card Family اکنون برای همه کاربران در دسترس است. اما پشتیبانی از اشتراک های پولی در اپلیکیشن Podcasts از ماه ژوئن شروع می شود. هفته گذشته اپل در نامه ای به ناشران Podcasts گفت که در تلاش است تا بهترین تجربه را برای سازندگان و شنوندگان ارائه دهد.

لازم به ذکر است که برخی از کاربران iOS 14.6 ، با مشکل غیر منتظره تخلیه باتری مواجه شده اند. این مشکل هنوز توسط اپل تأیید نشده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*