ویژگی Spatial Audio با شروع رویداد WWDC 2021 بر روی Apple Music قرار گرفت


امید دلیری 18 خرداد 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

ویژگی Spatial Audio با شروع رویداد WWDC 2021 بر روی Apple Music قرار گرفت. سرویس پخش جریانی Apple Music پشتیبانی خود از Spatial Audio را از دیروز بدست آورده است. اکنون  اپل این ویژگی را برای مشترکان ارائه می دهد.

تجربه ای جدید از شنیدن موسیقی

به طور خلاصه در جریان رویداد WWDC 2021 ، اپل ویژگی Spatial Audio را در Apple Music راه اندازی کرد. این ویژگی در ابتدا در تاریخ 17 May در کنار ویژگی Lossless Audio معرفی شد. این ویژگی از طریق اپلیکیشن Apple Music در آخر هفته قبل از رویداد در دسترس قرار گرفت و اکنون قابل استفاده می باشد. Gagan Gupta ، مدیر برنامه ارشد مهندسی گفت : ما اخیراً Spatial Audio را برای Apple Music با تجربه صدای باورنکردنی صدای چند بعدی Dolby Atmos معرفی کرده ایم. از اینکه این ویژگی از امروز در دسترس است بسیار هیجان زده هستیم.

اپل گفته است که هزاران موزیک در هنگام راه اندازی ویژگی Spatial Audio از آن استفاده می کنند. اپل همچنین موزیک هایی با پشتیبانی Dolby Atmos ارائه می دهد. این موزیک ها از خوانندگانی مثل Ariana Grande ، Maroon 5 و The Weeknd می باشند که از Dolby Atmos پشتیبانی می کنند. شنوندگان قادر به شنیدن موسیقی در یک فضای صوتی شبیه سازی شده سه بعدی خواهند بود. این ویژگی همچنین به صدا عمق و جهت دهی بیشتری می دهد که هنگام حرکت سر کاربر ، تنظیم می شود.

برای استفاده از ویژگی Spatial Audio ، کاربران باید از هدفونهای AirPods ، AirPods Pro ، AirPods Max یا Beats مجهز به تراشه H1 یا W1 برای ارتباطات بی سیم استفاده کنند. Apple Music تنها برنامه ای نیست که قابلیت Spatial Audio را به دست می آورد. در طی رویداد WWDC 2021 اپل ، اعلام شد که اپلیکیشن FaceTime هم در iOS 15 از این ویژگی پشتیبانی می کند. این ویژگی همچنین در macOS Monterey و tvOS 15 هم پشتیبانی می شود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*