اشکال جدید iOS : وصل نشدن آیفون به Wi-Fi در صورت داشتن اسم خاص


امید دلیری 31 خرداد 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اشکال جدید iOS : وصل نشدن آیفون به Wi-Fi در صورت داشتن اسم خاص. به تازگی یک اشکال جدید در نامگذاری Wi-Fi در iOS کشف شده است. این اشکال به طور کلی توانایی اتصال آیفون به Wi-Fi را غیرفعال می کند.

Carl Schou محقق امنیتی به مشکل عجیبی برخورده است. او نام Wi-Fi Hotspot خود را %p%s%s%s%s%n انتخاب کرده است. سپس در تلاش برای اتصال به Wi-Fi Hotspot ، او کشف کرد که آیفون به راحتی نمی تواند به آن متصل شود. همچنین بعداً متوجه شد که امکان اتصال آیفون او به Wi-Fi به صورت کامل غیرفعال شده است. به گفته وبسایت BleepingComputer ، پس از تغییر نام SSID و راه اندازی مجدد آیفون ، این مشکل همچنان ادامه داشته است. همچنین امکان اتصال به Hotspot دیگر وجود ندارد. این مشکل توسط دیگران هم تأیید شد که همان نام SSID را جداگانه آزمایش کردند.

Carl Schou در توئیتی گفت : بعد از اتصال آیفون به WiFi شخصی من با اسم %p%s%s%s%s%n ، قابلیت WiFi را برای همیشه غیرفعال شد. نه راه اندازی مجدد سیستم و نه تغییر SSID این مشکل را برطرف نمی کند.

آزمایش ها همچنین نشان می دهند که این مشکل فقط در گوشی های آیفون بروز می دهد. به نظر می رسد گوشی های اندروید بدون مشکل به Wi-Fi با نام غیر معمول متصل می شوند. محققان دیگری که این مشکلات را بررسی می کنند ، معتقدند که این مسئله مربوط به تجزیه ورودی است. به این دلیل که علامت درصد در ابتدا ممکن است توسط iOS به عنوان یک مشخص کننده قالب رشته تفسیر شود. یعنی کاراکتر های استفاده شده ممکن است یک متغیر یا یک دستور باشند نه یک متن ساده. 

اشکالات نرم افزاری اپل معمولاً ادامه دار نیستند. مثلاً چندی پیش گزینه App Tracking Transparency برای برخی از کاربران iOS 14.5 در دسترس نبود که به سرعت برطرف شد.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*