به گفته کارشناسان صفحه نمایش ، اولین آیپد OLED اپل در سال 2023 عرضه خواهد شد


امید دلیری 17 تیر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

به گفته کارشناسان صفحه نمایش ، اولین آیپد OLED اپل در سال 2023 عرضه خواهد شد. مشاوران زنجیره تأمین صفحه نمایش (DSCC) امروز جدیدترین گزارش سه ماهه فروش OLED خود را ارائه کردند. بر اساس این گزارش انتظار می رود اپل اولین آیپد OLED خود را در سال 2023 عرضه كند.

اپل با یک آیپد 10.9 اینچی با صفحه نمایش AMOLED  وارد بازار خواهد شد. منابع قبلی احتمال داده اند که این محصول آیپد Air باشد. چندین گزارش در مورد کار کردن اپل بر روی آیپد OLED  منتشر شده است. همچنین تعداد زیادی شایعه وجود داذد اما همه ی این ها تأیید می کنند که این فناوری در حال توسعه است. در حال حاضر ، نمایشگرهای OLED محدود به مجموعه آیفون های اپل ، اپل واچ و نوار لمسی مک بوک Pro هستند. اما اپل در تلاش است تا OLED را به مک ها و آیپد ها بیاورد.

فناوری خوب اما گران

بیشتر شایعاتی که درباره آیپد OLED شنیده ایم حاکی از آن است که این محصول در سال 2022 منتشر می شود. این تاریخ زودتر از تاریخ پیش بینی شده در گزارش DSCC است. Elec اخیراً گفته بود که اپل در سال 2022 یک آیپد 10.8 اینچی با صفحه نمایش OLED روانه بازار خواهد کرد. در ماه مارس ، Ming-Chi Kuo تحلیلگر اپل گفت که انتظار می رود اپل سال آینده استفاده از OLED را آغاز کند. DigiTimes همچنین پیش بینی کرده است تاریخ انتشار این محصول در سال 2022 خواهد بود. 

Ming-Chi Kuo همچنین گفت که اولین آیپد OLED اپل ، آیپد Air خواهد بود ، نه آیپد Pro. در واقع اپل به استفاده از فناوری mini-LED برای سری Pro ادامه می دهد. چندین گزارش در مورد این محصول مشخص نکرده است که این دستگاه از نوع Air خواهد بود یا نه. اما Kuo اغلب بینش قابل قبولی در برنامه های اپل دارد. او به تازگی پیش بینی کرده است که آیپد mini بدون دکمه Home در سال 2021 معرفی می شود.

فناوری OLED گران است. به همین دلیل اپل تاکنون آن را محدود به دستگاههای کوچکتر مانند آیفون و ساعتهای خود کرده است. وقتی این فناوری در آیپد به کار گرفته شود ، باعث افزایش روشنایی ، کنتراست بالاتر ، سیاهی عمیق تر و زاویه دید وسیع تری می شود.

گزارش DSCC همچنین حاکی از آن است که اپل در آینده ، نوار لمسی (Touch Bar) را از مک بوک Pro حذف خواهد کرد. انتظار می رود مدل های جدید مک بوک Pro که در سال 2021 ، نوار لمسی OLED نداشته باشند. در عوض اپل از یک ردیف کلید استاندارد استفاده می کند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*