اپل به هدف خود مبنی بر انتشار کل موزیک های Apple Music در قالب Lossless تا پایان سال رسیده است


امید دلیری 8 دی 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل به هدف خود مبنی بر انتشار کل موزیک های Apple Music در قالب Lossless تا پایان سال رسیده است. اپل چند ماه پیش پشتیبانی Apple Music از Lossless و Dolby Atmos را اعلام کرد. غول فناوری آن زمان گفت که تا پایان سال تمامی 90 میلیون آهنگ خود را با این ویژگی در دسترس قرار خواهد داد. اکنون به نظر می رسد اپل به هدف خود رسیده است. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

ممکن است در کتابخانه خود آهنگ هایی با برچسب Apple Digital Master داشته باشید. اما این برچسب احتمالاً یادآور خرید iTunes است. زیرا اپل اعلام کرد که هیچ یک از محتوای صوتی خریداری شده در iTunes از قابلیت Lossless Audio یا Spatial Audio پشتیبانی نمی کنند. وبسایت 9to5Mac نمی تواند تأیید کند که کل موزیک های Apple Music یعنی 90 میلیون موزیک با ویژگی Lossless در دسترس هستند یا خیر. اما پس از جستجوی تعداد زیادی از هنرمندان ، نتوانستند آهنگ، آلبوم یا مجموعه ای از بهترین آثار را پیدا کنند که با این ویژگی در دسترس نباشند.

هنگامی که اپل پشتیبانی از Lossless را اعلام کرد، جنجال‌های زیادی ایجاد کرد. زیرا کاربران نمی‌توانند محتوای در قالب Lossless را با استفاده از AirPods محبوب اپل پخش کنند. حتی AirPods Max نیز نمی تواند این از این ویژگی بهره مند شود. اپل خاطرنشان می کند که کاربران باید iOS 14.6، iPadOS 14.6، macOS 11.4، یا tvOS 14.6 یا جدیدتر را نصب کنند تا از این ویژگی استفاده کنند. اگر قصد دارند با هدفون به آنها گوش دهند، باید از اتصال سیمی استفاده کنند.

اپل اعلام نکرده که در حال حاضر چند آهنگ دارای برچسب های Hi-Res Lossless و Dolby Atmos هستند. اما به نظر می رسد به هدف خود مبنی بر انتشار موزیک های Apple Music تا پایان امسال رسیده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*